El 21 de desembre de 1854, primer dia del servei de la línia, el viatge de
València a Xàtiva amb tren especial costava 20 reals en primera classe i 16
reals en segona; en els trens d’escala
16 reals primera, 12 reals en segona i 8 reals en tercera classe; aquests trens
s’anomenaven també trens populars o escalars.
El 1893, els preus dels bitllets d’anada i tornada a València des de la
Pobla eren de 5.70 pessetes en segona classe i de 3.70 pessetes en tercera.
En 1923 els preus dels bitllets eren:
|
PRIMERA
|
SEGONA
|
TERCERA
|
D’Agres
a Cocentaina
|
5.15
ptes
|
3.90
|
2.25
|
De
Cocentaina a la Pobla
|
6.00
|
4.50
|
2.60
|
D’Alcoi
a la Pobla
|
6.50
|
4.90
|
2.85
|
De
València a la Pobla
|
5.85
|
3.40
|
|
HORARIS:
El primer servei de trens de la línia:
Aquest fou el primer horari de trens (del qual els poblatans no
participaren) que es posà en marxa el 21 de desembre de 1854:
El primer tren d’escala eixia des de València cap a Xàtiva a les 6 de la
matinada. A les 10 del matí n’eixia un especial amb carruatges de primera i
segona classe que sols feia escala a Alzira i Manuel. A les 11 del matí eixia
un altre tren d’escala fins a Benifaió i finalment a les 4 de la vesprada
n’eixia un altre tren cap a Xàtiva.
Des de Xàtiva el primer tren d’escala eixia a les 6.40 del matí. A les 12
del matí n’eixia un des de Benifaió cap a València. A les 2 de la vesprada hi
havia un tren especial format de carruatges de primera i segona classe, que
sols feia escala a Manuel i Alzira. Finalment a les 4.40 de la vesprada eixia
un tren d’escala cap a València. A més a més circulava també un tren ascendent
i un altre descendent de mercaderies.
El primer servei de trens de la Pobla:
Aquest fou el primer horari que va
gaudir la Pobla el 19 d’abril de 1872, quan es va inaugurar l’estació:
De València eixia un tren mixt a les 6.10 del mató, que arribava a la Pobla
a les 8.04, parava 2 minuts i eixia a les 8.06 cap a Xàtiva, on arribava a les
8.33 i seguia cap a l’Encina, on arribava a les 11.30 del matí.
A les 6.30 del matí eixia de València un tren de mercaderies que arribava a
la Pobla a les 10.24, parava 15 minuts i eixia a les 10.39 cap a Xàtiva, on
arribava a les 11.23 i continuava cap a l’Encina, on arribava a les 4.50 de la
vesprada.
A les 2.55 de la vesprada eixia de València un tren correu que arribava a
la Pobla a les 4.25, parava 1 minut i eixia a les 4.26 cap a Xàtiva; hi
arribava a les 11.23 i continuava cap a l’Encina, on arribava a les 4.50 de la
vesprada.
A les 5 de la vesprada eixia un tren mixt de València, que aplegava a la
Pobla a les 7.02, parava 3 minuts i continuava a les 7.05 cap a Xàtiva, on
arribava a les 7.32 de la vesprada.
A les 6.10 del matí eixia de l’Encina un tren correu que arribava a Xàtiva
a les 9.16, parava 5 minuts i continuava cap a la Pobla; hi arribava a les
9.48, parava 2 minuts i eixia a les 9.50 cap a València, on arribava a les
11.29 del matí.
A les 8.30 del matí eixia de l’Encina un tren de mercaderies que arribava a
Xàtiva a les 11,47, parava una hora i seguia cap a la Pobla; hi arribava a la
1.31 de la vesprada, parava 10 minuts o eixia cap a València, on arribava a les
6.15 de la vesprada.
Navarro i Sanchis, JL. (2003). La Pobla Llarga:
Introducció a la seua història.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada