Passa al contingut principal

RUTA CULTURAL PER LA POBLA LLARGA

El proper 5 de març, a les 16.30h de la vesprada, es realitzarà un itinerari ('de l'època foral a la taronja', per Norbert Blasco) que forma part de les Rutes Turístiques: Entre Comarques.
El preu per persona és de 4€ al dia (inclou les visites de matí i de vesprada), que s'abonaran en la primera ruta al responsable de cada municipi. Als turistes se'ls obsequiará amb un detall de benvinguda en les rutes de la vesprada.
Totes les rutes començaran a les 10.30h de matí i a les 16.30h de la vesprada des de l'ajuntament de cada població, segons el programa establert.
Aquestes rutes es realitzaran del 4 de febrer al 18 de juny de 2017.
Ací teniu la programació de tots els pobles participants:


Aquestos son els punts d'informació turística de les mancomunitats participants:

Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida:
Departament de Turisme
c/Sant Francesc, 8-3r-6- 46870 Ontinyent
tel. 96 238 90 91 - 647 320 212
turisme@mancovall.com
www.vallalbaida.com / www.mancovall.com

Mancomunitats Ribera Alta i Baixa:
Consorci de la Ribera àrea de turisme
c/Taronger, 116 - 46600 Alzira
tel. 96 241 41 42
turisme@riberaturisme.es
www.riberaturisme.es

Mancomunitat de Municipis de la Safor
Av. República Argentina, 28 - 46702 Gandia
tel. 96 296 50 03
mancsafor_ccu@gva.es
www.mancomunitat-safor.org

Mancomunitat de la Costera-Canal
Plaça de la Seu, 11 - 46800 Xàtiva
tel. 96 228 04 41
turismecosteracanal@gmail.com
www.lacosteracanal.es


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL FERROCARRIL A LA POBLA LLARGA:

Com tots sabeu, a partir del 30 de novembre realitzarem a la Pobla Llarga una exposició de maquetes de tren, i per posar-nos en context, durant els propers dies introduirem una sèrie d’entrades al blog per a ser conscients de la revolució que va suposar per a la nostra població l’arribada del ferrocarril. A partir de la inauguració del primer ferrocarril del món, en 1825, tant a Espanya com a altres països es feren nombroses projectes dels quals nomes uns quants arribaren a dur-se a terme. Un d’aquests, seria presentat per l’anglès Wole per a construir un ferrocarril entre Madrid i València; la concessió de la línia s’atorgà el 12 de juliol de 1845, però la societat durà poc i es va dissoldre al poc de temps. S’hagué d’esperar als anys 1850-1851 perquè José Campo, director de la societat Valenciana de Foment, comprara a Próspero Walney la concessió de l tram de ferrocarril del Grau de València a Xàtiva, tram que més endavant seria l’eix central de la Societat de Ferrocarrils d’Almansa, …

EL CASC URBÀ A LA POBLA LLARGA:

Situació i extensió: El casc urbà està situat està entre els 39º 15” de latitud nord i els 3º 7” de longitud est del meridià de Madrid, segons antiga mesurament dels anys 50; o longitud 0º 28’ 37” oest del meridià de Greenwich i latitud 39º 5’ 10” nord, segons mesuraments actuals. L’altitud mesurada on es creuen els paral·lels 39º 5’ 10” de latitud nord i 3º 12’ 45” del meridià de Madrid és de 29 metres sobre el nivell de la Mediterrània a Alacant.. Es troba assentat en direcció est-oest, carretera de l’estació a Castelló de la Ribera (carretera de Sumacàrcer) i nord-sud, carretera de Silla a Xàtiva, antiga 3320 i actual CV-41, i a l’oest del barranc de Barxeta. Un altre eix important del casc urbà és el format pels carrers Nou i Muntanya. La Pobla es troba a una distància de 45 quilòmetres al sud de València. Evolució del casc urbà: L’eix principal de la Pobla sempre ha estat el carrer Major, on es construïren les primeres cases i després el carrer Nou. A finals del XVIII, el casc urbà segu…

EL LLARG I COSTOS CAMÍ PER ACONSEGUIR L’ESTACIÓ DE LA POBLA:

El 20 de desembre de 1854 fou el gran dia de la inauguració i benedicció oficial del ferrocarril del Grau de València a Xàtiva. Aquest primer viatge fou conduit per Federico Cardenal i la màquina que encapçalava el tren portava el nom de la Setabense. Tot quedà perfecte i el viatge fou un èxit, però els poblatans no participaren d’aquesta alegria. Els trens tenien parades a Alzira, Carcaixent, Manuel i Xàtiva, però passaven la Pobla de llarg, ja que no tenia estació. Començava així una llarga lluita per aconseguir l’estació. Després d’un any de peticions veïnals, seria la pressió dels comerciants i els propietaris del terme la que donaria impuls al projecte. Uns i altres convocaren Junta General i en 1856 es reuniren per discutir i per tractar sobre la construcció d’una estació de ferrocarril a la Pobla.
En aquesta junta es nomenà una comissió per a tractar del tema amb el director gerent de la societat del ferrocarril i obtenir així el corresponent permís per a la tan desitjada estac…