Passa al contingut principal

LA POBLA LLARGA EN EL TEMPS

Exposició col·lectiva dels nostres pintors:
Amb aquesta exposició es pretén fer una ullada en el temps pel carrers del poble, pels horts i pels camps. La pintura, i les arts en general, també son part del nostre patrimoni, són testimoni de la història de la Pobla Llarga.
L’exposició pretén contribuir un poc a la nostra memòria històrica: personatges i carrers, paisatges i costums, a través del temps, vist amb els ulls i mans dels nostres pintors. Tots ells fan un homenatge amb la seua obra al 700 aniversari de la Pobla Llarga. A continuació vos mostrem una xicoteta part de les pintures exposades pels nostres artistes:

José Canals

Salvador Martínez:

Carmina Calabuig:

Estrella Chover:

José Chover:

Rafael Gil

Julio García:

Des d’ací volem agrair a tots els que han participat i col·laborat per portar endavant aquest projecte i vos animem a tots a gaudir d’aquestes obres d’art que estaran disponibles fins el 17 de febrer en la casa de la cultura, amb l’horari:
-          De dimarts a divendres: 10h-13h.
-          De dimarts  a dijous: 17h-20h.
No deixeu passar l’oportunitat de conèixer un poc més part del nostre patrimoni cultural.

Nova entrada al blog sobre l’exposició de pintura d’artistes del nostre poble. Aprofitem per comunicar-vos el canvi d´horari:
-          De dimarts a divendres: 10h-13h.
-          De dimarts  a dijous: 17h-20h.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL FERROCARRIL A LA POBLA LLARGA:

Com tots sabeu, a partir del 30 de novembre realitzarem a la Pobla Llarga una exposició de maquetes de tren, i per posar-nos en context, durant els propers dies introduirem una sèrie d’entrades al blog per a ser conscients de la revolució que va suposar per a la nostra població l’arribada del ferrocarril. A partir de la inauguració del primer ferrocarril del món, en 1825, tant a Espanya com a altres països es feren nombroses projectes dels quals nomes uns quants arribaren a dur-se a terme. Un d’aquests, seria presentat per l’anglès Wole per a construir un ferrocarril entre Madrid i València; la concessió de la línia s’atorgà el 12 de juliol de 1845, però la societat durà poc i es va dissoldre al poc de temps. S’hagué d’esperar als anys 1850-1851 perquè José Campo, director de la societat Valenciana de Foment, comprara a Próspero Walney la concessió de l tram de ferrocarril del Grau de València a Xàtiva, tram que més endavant seria l’eix central de la Societat de Ferrocarrils d’Almansa, …

EL CASC URBÀ A LA POBLA LLARGA:

Situació i extensió: El casc urbà està situat està entre els 39º 15” de latitud nord i els 3º 7” de longitud est del meridià de Madrid, segons antiga mesurament dels anys 50; o longitud 0º 28’ 37” oest del meridià de Greenwich i latitud 39º 5’ 10” nord, segons mesuraments actuals. L’altitud mesurada on es creuen els paral·lels 39º 5’ 10” de latitud nord i 3º 12’ 45” del meridià de Madrid és de 29 metres sobre el nivell de la Mediterrània a Alacant.. Es troba assentat en direcció est-oest, carretera de l’estació a Castelló de la Ribera (carretera de Sumacàrcer) i nord-sud, carretera de Silla a Xàtiva, antiga 3320 i actual CV-41, i a l’oest del barranc de Barxeta. Un altre eix important del casc urbà és el format pels carrers Nou i Muntanya. La Pobla es troba a una distància de 45 quilòmetres al sud de València. Evolució del casc urbà: L’eix principal de la Pobla sempre ha estat el carrer Major, on es construïren les primeres cases i després el carrer Nou. A finals del XVIII, el casc urbà segu…

EL LLARG I COSTOS CAMÍ PER ACONSEGUIR L’ESTACIÓ DE LA POBLA:

El 20 de desembre de 1854 fou el gran dia de la inauguració i benedicció oficial del ferrocarril del Grau de València a Xàtiva. Aquest primer viatge fou conduit per Federico Cardenal i la màquina que encapçalava el tren portava el nom de la Setabense. Tot quedà perfecte i el viatge fou un èxit, però els poblatans no participaren d’aquesta alegria. Els trens tenien parades a Alzira, Carcaixent, Manuel i Xàtiva, però passaven la Pobla de llarg, ja que no tenia estació. Començava així una llarga lluita per aconseguir l’estació. Després d’un any de peticions veïnals, seria la pressió dels comerciants i els propietaris del terme la que donaria impuls al projecte. Uns i altres convocaren Junta General i en 1856 es reuniren per discutir i per tractar sobre la construcció d’una estació de ferrocarril a la Pobla.
En aquesta junta es nomenà una comissió per a tractar del tema amb el director gerent de la societat del ferrocarril i obtenir així el corresponent permís per a la tan desitjada estac…